Kedves Kismamák!
Az alábbi oldalon a gyermekek után járó ellátásokról és a szülőket megillető kedvezményekről olvashatsz.
Gyermekek után járó ellátások:/_userfiles_/infotar/csaladtam.doc
Szülőt megillető kedvezmények:/_userfiles_/infotar/szulot_megilleto_kedv.doc
A táblázatokban található linkek tartalmazzák az ellátás igényléséhez a formanyomtatványokat is!
Az apát megillető munkaidő kedvezmény:
A gyermek születési anyakönyvi kivonatát kell bevinni a munkáltatóhoz (általában a bérszámfejtőhöz), ahol egy nyomtatvány kitöltése és a szabadság (5 munkanap) kiírása után, a szabadságként kivett napokat az anyakönyvi kivonat hátuljára felvezetik, ezzel igazolják, hogy a szülő igénybevette a kedvezményt.
A kisbaba születési anyakönyvi kivonatához szükséges iratok:
A fenti iratokat legjobb, ha már a szüléskor magukkal viszik a szülők. A kórházi ellátás végén a zárójelentéssel együtt kapják kézhez azt az orvosi igazolást a szülészorvos aláírásával, ami az anyasági támogatás igényléséhez kell. Ez az igazolás arról szól, hogy a szülő nőt a várandóssága idején rendszeresen ellenőrizte, kezelte az orvos.
TAJ szám/kártya igénylése újszülöttek részére:
2009. június 28-tól megváltozott az újszülöttek részére kiállított TAJ igénylése, azt már nem kell a szülőknek kérni.
A személyi adat- és lakcímnyilvántartás (okmányirodák) az újszülött adatairól hivatalból tájékoztatják az illetékes egészségbiztosítási pénztárat. Az újszülöttek TAJ igénylése során nem érvényesül az országos illetékesség, fő szabály szerint az újszülött lakóhelye szerinti REP (Regionális Egészségbiztosítási Pénztár) az illetékes, de a szülő kérheti, hogy a gyermek születési helye szerint illetékes egészségbiztosítási pénztár állítsa ki a TAJ kártyát.
A személyi adat nyilvántartó szervnek az újszülött adatairól való adatszolgáltatása teljesítését követően az egészségbiztosító hivatalból soron kívül, de legkésőbb öt munkanapon belül kiadja, és a gyermek lakóhelyére vagy a szülő kérelmében meghatározott címre postán megküldi az újszülött TAJ számát igazoló hatósági igazolványt.
Szükséges iratok:
|
A gyermek lakcímigazolványának kiállítása:
A szülészeti intézmény területileg illetékes Polgármesteri Hivatalban a gyermek lakcímigazolványát megkapják, függetlenül attól, hogy melyik városban, faluban lakik a család.
A gyermek adószámának intézése:
Területileg illetékes APEH-nál lehet igényelni az újszülött adószámát. Mivel az adókártya elkészítéséhez több napra van szükség, először csak adószámról szóló igazolást kapnak kézbe, de ez elegendő a munkáltató felé. Adószámra a babakötvényhez is szükség lesz.
APEH Közép-dunántúli Regionális Igazgatósága
[Fejér megye, Komárom-Esztergom megye,
Veszprém megye]
8000 Székesfehérvár, Mátyás király krt. 8.
Tel.: 22/530-700
Fax: 22/548-919
Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságai MÁK Komárom-Esztergom Megyei Területi Igazgatósága
Központi cím
cim: 2800 Tatabánya, Komáromi út 6.
telefon: (34) 519-500
fax: (34) 519-504
e-mail: igazgato@kom.ahh.gov.hu
web: http://www.allamkincstar.gov.hu/
Hírek
Sziasztok!
Nyitottam egy oldalt, ahol feltehetitek kérdéseiteket, megbeszélhetitek munkakeresési tapasztalataitokat. Nem szükséges a regisztráció.
Üdv.
Szerkesztő
Szavazás